Seicento 900 KJS

W roku ubiegłym mieliśmy przyjemność pracować nad Seicento 900 Damiana Kardasa, przystosowując go do serii zawodów AB Cup i Rally Land. Dzięki uprzejmości Damiana możemy go dla was opisać i przedstawić.

W Seicento została wbudowana podstawowa klatka bezpieczeństwa zgodna z przepisami FIA.

Damian zadbał o odświeżenie nadwozia w kolorze czarny mat. Po tych zabiegach przystąpiliśmy do całkowitego demontażu podzespołów samochodu, celem wykonania dokładnej konserwacji. Podwozie musi być odporne na błoto, sól w warunkach zimowych i ciężkie warunki panujące na odcinkach szutrowych. Niestety praktycznie każdy element musiał zostać poddany renowacji.

Gdy podwozie dosychało po procesie konserwacji, zabraliśmy się za renowację jednostki napędowej

- skrzynia z półosiami przyjechały na palecie, wymienione wszystkie osłony

- silnik został gruntownie przejrzany, ze względu na jego stan oraz budżet klienta, zrezygnowaliśmy z remontu, w przyszłym sezonie planujemy wspólnie z Damianem wykonać swapa na mocniejszą jednostkę. Zrobiliśmy wszystko, co było konieczne, aby silnik dysponował mocą fabryczną.

- w miedzy czasie wróciły elementy tylnego zawieszenia z piaskowania, Damian zajął się ich malowaniem a my zabraliśmy się za porządkowanie instalacji elektrycznej

element musiał zostać poddany renowacji.

Po przygotowaniu karoserii, jednostki napędowej i elektryki zabraliśmy się za dalsze prace

-nasz układ hamulcowy wymagał wykonania od podstaw przewodów hamulcowych

-zabierając się za konwersję tylnych bębnów na tarcze hamulcowe wykonaliśmy wstępną przymiarkę jarzm i zacisków celem wykonania odpowiedniego adaptera

-o nawroty wokół beczek zadba hydrauliczny hamulec ręczny z regulatorem Wiwood, pompa 0,625” będzie działała z dużym zapasem, po dopasowaniu fotel pod posturę Damiana wykonaliśmy stosowną podstawę pod hamulec ręczny w miejsce seryjnego linkowego, na specjalne zamówienie wykonano dla nas przewody w oplocie z dodatkową osłoną antykorozyjną

- Lewarek zmiany biegów z podstawą został przeniesiony do wnętrza samochodu

- zamontowaliśmy skrzynkę akumulatora z wentylacją komory, pojawiło się również wolne miejsce na gaśnicę z szybkim dostępem dla kierowcy jak i pasażera, doskonałe miejsce na przyszły system gaśniczy

- po zamontowaniu flokowanej deski przyszedł czas na montaż kontrolerów ciśnienia oleju, temperatury oleju i wody, Damian przywiózł również do montażu dość spory obrotomierz

element musiał zostać poddany renowacji.

Wreszcie przyszedł czas na montaż zabaweczek

- na pierwszy ogień poszedł silnik, nie mogliśmy się już z Damianem Doczekać jego uruchomienia, silnik przyszedł na palecie, było wiele problemów jak brak napinacza rozrządu i jedyny parametr, który mówił nam, że wszystko powinno być OK po złożeniu silnika to pomiar ciśnienia sprężania na stole

- w podstawie filtra oleju zamontowaliśmy czujniki ciśnienia i temperatury oleju, wreszcie silnik odpalił i mogliśmy przejść do dalszego etapu prac

- zabraliśmy się za montaż zawieszenia opartego na poliuretanach firmy STRONGFLEX, które mamy przyjemność testować od kilku sezonów

- z przodu zamontowane zostały tarcze wentylowane z zaciskami od Fiata Sieny 240mm
- o pracę zawieszenia zadba regulowane zawieszenie firmy FK Konigsport bazujące na amortyzatorach firmy KONI

- zbudowaliśmy customowy układ wydechowy, który zapewni odpowiednie odprowadzenie spalin

- blacha ryflowana w wewnątrz pojazdu zapewni odpowiednie położenie nóg kierowcy nad pedałami sprzęgła, hamulca i gazu, pilot otrzymał podstopnicę

- wybiegając w przyszłość wiedząc, że już niebawem będziemy montować mocniejszy silnik, przyczepność na torach asfaltowych zapewnią koła w rozmiarze 14”

- wreszcie na trzy dnie przed 4 rajdem WRC-Pleszew samochód ujrzał światło dzienne

element musiał zostać poddany renowacji.