Sezon przygotowań do noworocznych zmagań driftingowych wystartował. Dwie E30-stki z silnikami v8 M60 i kompresorami pojawiły się w naszym warsztacie na budowę rozbudowanych 8-śmio punktowych klatek bezpieczeństwa.
Standardowo prace rozpoczynają się od przygotowania samochodu do prac spawalniczych, między innymi usuwanie instalacji elektrycznej czy szyberdachu. W BMW E30 szyberdach jest zgrzewany do konstrukcji dachu, jego usunięcie wymaga odrobiny cierpliwości.
Oby dwie bawarki mają zbudowane identyczne klatki bezpieczeństwa, wyposażone w krzyże w drzwiach zgodnie z wymaganiami serii driftingowych, zastrzały przednich kielichów oraz dodatkowo ponad regulaminowe zastrzały do klatki mocowań tylnej belki zawieszenia.. Wszystko po to by karoseria wytrzymała ogromne obciążenia jakie na nią działają podczas pokonywania zakrętów w długim poślizgu które generują mocne doładowane kompresorami silniki BMW.
Za plecami zbudowany krzyż dodatkowo wzmocniony węzłówkami tłoczonymi, stopy mocujące przykręcone do płytek głównych śrubami, dodatkowo wspawane.
Wszystkie miejsca spawane niedostępne po finalnym montażu klatki dla oka są przez nas fotografowane i przesyłane klientowi. Takie fotografie należy przesłać w systemie inside PZM w przypadku samochodów budowanych do seri wyścigowych czy rajdowych w sytuacji gdy ubiegamy się o wystawienie Książki samochodu sportowego. W driftingu samochody nie mają obowiązku posiadania takich książek.
Proces spawania wykonujemy w technologi spawania ciągłego metodą MAG z użyciem technologii synergicznego spawania, co zapewnia najwyższą jakość spoiny. Proces spawania wykonywany jest przez certyfikowanego spawacza.
Klatki zostały wykonane zgodnie z wymaganiami załącznika J art 253 PZM z uwzględnieniem wymagań wszystkich serii driftingowych w Polsce. Konstrukcję potwierdzamy stosownym certyfikatem, a każda klatka wyposażona jest w widoczną tabliczkę z indywidualnym numerem seryjnym.