E36 Sedan - ratujemy klasyka - regeneracja zawieszenia

Po wykonaniu napraw blacharskich i konserwacji, przyszedł czas na regenerację zawieszenia. Belka jak i wahacze dolne i górne były praktycznie totalnie skorodowane, a ich naprawa nie miała sensu. Zdobyliśmy inny używany zestaw który poddaliśmy piaskowaniu i malowaniu proszkowemu. Zabieg ten pozwoli przedłużyć żywotność o kilka lat w agresywnych warunkach. Właściciel zdecydował się na zmianę fabrycznych tulei na poliuretanowe odpowiedniki. Zdecydowaliśmy się na produkty firmy DEUTER s.c.

Właściciel samochodu postanowił również niewielkim kosztem zwiększyć dynamikę samochodu oraz jego trakcje. Zdecydował się na montaż dyferencjału o ograniczonym poślizgu "szpera". Po obliczeniach i uwzględnieniu przełożeń skrzyni biegów, zdecydował się na zbudowanie dyferencjału o przełożeniu 3,64 z ograniczeniem poślizgu 25%. Samochód zyska sporo dynamiki kosztem Vmax. Z pewnością sprawi wiele frajdy przy jeździe w poślizgu.

Przednie tuleje gumowe jak i gumy i drążki stabilizatora również zostały zastąpione poliuretanowymi.

Zbliżamy się już do końcowego etapu prac nad klasykiem jakie zostały nam powierzone, w ostatnim artykule opiszemy Wam etap regeneracji układu hamulcowego i finalizację prac.