Naszym ostatnim zadaniem była regeneracja układu hamulcowego i ostateczny montaż podzespołów. Wcześniej wymieniliśmy bardzo zmęczone rurki hamulcowe na nowe rurki miedziane które wykonaliśmy sami. Samodzielne wykonanie rurek hamulcowych nie jest bardzo utrudnione, trzeba tylko dysponować odpowiednimi częściami i zestawem do zarabiania rurek. tarcze hamulcowe musieliśmy przetoczyć, dopadła je solidna korozja, zaciski hamulcowe jarzma najpierw zostały poddane piaskowaniu.
![]() |
|
Przednie zaciski kwalifikowały się do całkowitej wymiany tłoczków. Z pomocą przyszedł zestaw naprawczy z nowymi uszczelnieniami. Nowe tłoczki zostały pokryte specjalnym smarem odpornym na wysokie temperatury. To pozwoli zabezpieczyć tłoczki przed korozją.
![]() |
|
Po przygotowaniu wszystkich podzespołów, przyszedł czas na finalny montaż na samochodzie. W tylnych wahaczach również zostały wymienione łożyska piast oraz osłony szczęk hamulcowych hamulca ręcznego.
![]() |
W końcu zabraliśmy się za odpowietrzenie układu hamulcowego i sprawdzenie szczelności nowych dorobionych rurek. Po pierwszej jeździe testowej i ułożeniu się nowego zawieszenia przyszedł czas na ustawienie zbieżności i geometrii kół.
![]() |
![]() |
Nasz etap prac nad klasykiem dobiegł końca. Przed właścicielem jeszcze kilka inwestycji, aby samochód nabrał ostatecznych pięknych barw rodem German Style. Inwestycje obejmą głównie wymianę elementów oświetlenia no i oczywiście bardzo kosztowne lakierowanie. My życzymy właścicielowi długich bezawaryjnych przebiegów. Mimo wieku samochód prowadzi się obecnie naprawdę fantastycznie.