Przyszedł w końcu czas na przygotowanie silnika v8 M62B44 do montażu w nadwoziu modyfikowanego przez nas Touringa. Silnik został kompleksowo umyty, wymieniliśmy uszczelnienia, pompę wody, dokonaliśmy oceny stanu i ustawienia rozrządu. Odnowiliśmy również pokrywy rozrządu nakładając nową warstwę lakieru proszkowego.
W trakcie prac przy silniku, dokonaliśmy oceny stanu podzespołów rozrządu oraz jego ustawienia. Silnik oryginalnie był spięty ze skrzynią automatyczną. W E30 silnik będzie spięty z oryginalną skrzynią v8. Tarcza nabytego sprzęgła zyskała nowe okładziny kevlarowe.
E30-stka ma w wyposażeniu klimatyzację, Naszym zadaniem było również dostosować klimatyzację z M62 do budy E30. Silnik w nadwoziu jest osadzony przy użyciu oferowanych i wykonanych przez nas customowych łap silnika. łapy współpracują z poduszkami poliuretanowymi. Dla łatwiejszego poprowadzenia układu wydechowego i mniejszej ilości rzeźby, przekonaliśmy Rafała do użycia kolektorów z X5.
cdn...