Po przeniesieniu pompy ABS oraz zastosowaniu podwójnego serwa hamulcowego zaraz za lampą, przyszedł czas na montaż silnika w nadwoziu E30, po wykonaniu przeróbek elektryki, zbudowaniu układu wydechowego i pierwszym odpaleniu przyszedł czas na porządki pod maską.
W zbudowanym nierdzewnym układzie wydechowym zastosowaliśmy sportowe katalizatory. Samochód sporo czasu będzie spędzał na zagranicznych drogach, musi spełniać wymagania emisji spalin Euro 3.
Silnik przy zastosowaniu naszych łap dosunięty jest maksymalnie do grodzi. Dzięki temu możemy zastosować chłodnicę wody w oryginalnym miejscu, chłodzoną wiatrakiem wisko. Takie zestawienie zapewnia optymalne chłodzenie silnika nawet w upalne dni. Warto również pokusić się o zmianę termostatu na wersję z M60.
Po testach wszystkich podzespołów dokonaliśmy porządkowania kabli i wszystkich pomocniczych układów pod maską. W końcu samochód był gotowy do jazd testowych i odbioru właściciela. Ostatnim etapem prac będzie modyfikacja układu hamulcowego, tym już zajmie się Rafał.