Po przeniesieniu pompy ABS oraz zastosowaniu podwójnego serwa hamulcowego zaraz za lampą, przyszedł czas na montaż silnika w nadwoziu E30, po wykonaniu przeróbek elektryki, zbudowaniu układu wydechowego i pierwszym odpaleniu przyszedł czas na porządki pod maską.
![]() |
![]() |
W zbudowanym nierdzewnym układzie wydechowym zastosowaliśmy sportowe katalizatory. Samochód sporo czasu będzie spędzał na zagranicznych drogach, musi spełniać wymagania emisji spalin Euro 3.
![]() |
![]() |
Silnik przy zastosowaniu naszych łap dosunięty jest maksymalnie do grodzi. Dzięki temu możemy zastosować chłodnicę wody w oryginalnym miejscu, chłodzoną wiatrakiem wisko. Takie zestawienie zapewnia optymalne chłodzenie silnika nawet w upalne dni. Warto również pokusić się o zmianę termostatu na wersję z M60.
Po testach wszystkich podzespołów dokonaliśmy porządkowania kabli i wszystkich pomocniczych układów pod maską. W końcu samochód był gotowy do jazd testowych i odbioru właściciela. Ostatnim etapem prac będzie modyfikacja układu hamulcowego, tym już zajmie się Rafał.