W ostatnim czasie mieliśmy przyjemność zaprojektować oraz wykonać rozbudowaną 8-śmio punktową klatkę bezpieczeństwa do driftingu w BMW E36 Sedan.
Paweł przygotowuje swój samochód do przyszłorocznego driftingowego sezonu. Zanim zabraliśmy się za budowę klatki dokonaliśmy wzmocnienia mocowań tylnego wózka. Baza miała to miejsce w stanie nienagannym, dzięki czemu mogliśmy wykonać wzmocnienie wg naszej nowej sprawdzonej praktyki bez konieczności zespalania tej części z klatką bezpieczeństwa.
Wcześniej mocowanie wzmacnialiśmy dodatkowo zastrzałami do klatki, tak jak w naszym projekcie. Jednak trendy panujące od dłuższego czasu w driftingu skupiają się na redukcji wagi, a każdy kilogram w pewnym momencie bardzo trudno w samochodzie urwać . Cała klatka waży w granicach 54kg. Klatka wyposażona jest w krzyże w drzwiach zgodnie z wymaganiami regulaminów serii w przypadku stosowania drzwi z lekkich włókien, a takowe na pewno będą.
Zastrzały do przednich kielichów wzmocnią całą karoserie i zabezpieczą ją przed pękaniem przy bardzo twardych zawieszeniach. Dodatkowe blachy wzmacniające w krzyżu głównym oraz w drzwiach podniosą ich wytrzymałość na ściskanie jakie panuje przy dachowaniu oraz przy uderzeniach bocznych,
Wykonaliśmy również wzmocnienie podszybia oraz słupków przedniej szyby, to znacząco wpływa na poprawę sztywności karoserii która przy driftingu jest poddana ogromnym przeciążeniom we wszystkich kierunkach.
8-mio punktowa klatka bezpieczeństwa przymocowana jest przyspawanymi płytkami wzmacniającymi do stóp dodatkowo wzmocnionymi śrubami klasy 8.8 zgodnie z wymaganiami art J załącznika 253 przepisów PZM na rok 2014. Wszystkie spawy zabezpieczone zostały alumixem, który doskonale chroni elementy karoserii jak i klatki przed korozją w miejscach spawanych. Oczywiście konieczna jest dodatkowa konserwacja środkami bitumicznymi głównie miejsc punktów mocowań klatki.