W ostatnim czasie mieliśmy przyjemność zaprojektować oraz wykonać rozbudowaną 8-śmio punktową klatkę bezpieczeństwa do driftingu w BMW E36 Sedan.
![]() |
![]() |
Paweł przygotowuje swój samochód do przyszłorocznego driftingowego sezonu. Zanim zabraliśmy się za budowę klatki dokonaliśmy wzmocnienia mocowań tylnego wózka. Baza miała to miejsce w stanie nienagannym, dzięki czemu mogliśmy wykonać wzmocnienie wg naszej nowej sprawdzonej praktyki bez konieczności zespalania tej części z klatką bezpieczeństwa.
![]() |
![]() |
Wcześniej mocowanie wzmacnialiśmy dodatkowo zastrzałami do klatki, tak jak w naszym projekcie. Jednak trendy panujące od dłuższego czasu w driftingu skupiają się na redukcji wagi, a każdy kilogram w pewnym momencie bardzo trudno w samochodzie urwać . Cała klatka waży w granicach 54kg. Klatka wyposażona jest w krzyże w drzwiach zgodnie z wymaganiami regulaminów serii w przypadku stosowania drzwi z lekkich włókien, a takowe na pewno będą.
![]() |
![]() |
Zastrzały do przednich kielichów wzmocnią całą karoserie i zabezpieczą ją przed pękaniem przy bardzo twardych zawieszeniach. Dodatkowe blachy wzmacniające w krzyżu głównym oraz w drzwiach podniosą ich wytrzymałość na ściskanie jakie panuje przy dachowaniu oraz przy uderzeniach bocznych,
![]() |
![]() |
Wykonaliśmy również wzmocnienie podszybia oraz słupków przedniej szyby, to znacząco wpływa na poprawę sztywności karoserii która przy driftingu jest poddana ogromnym przeciążeniom we wszystkich kierunkach.
![]() |
![]() |
8-mio punktowa klatka bezpieczeństwa przymocowana jest przyspawanymi płytkami wzmacniającymi do stóp dodatkowo wzmocnionymi śrubami klasy 8.8 zgodnie z wymaganiami art J załącznika 253 przepisów PZM na rok 2014. Wszystkie spawy zabezpieczone zostały alumixem, który doskonale chroni elementy karoserii jak i klatki przed korozją w miejscach spawanych. Oczywiście konieczna jest dodatkowa konserwacja środkami bitumicznymi głównie miejsc punktów mocowań klatki.