Bmw E36 Coupe Supra 2JZ-GTE

Metamorfoza naszego BMW trwa już 4 sezony, oryginalnie samochód wyposażony był w silnik M50B20TU Vanos 150KM, potem M50B25 197KM, następnie jednostka M3 S50B30 o mocy 291KM i ostatecznie pod maską wylądował silnik 2JZ-GTE TT Supra/Aristo. w tym dziale możecie prześledzić jego całą historię:

SILNIK

- silnik 3.0 z Toyota Aristo/Supra 2JZ-GTE Twin Turbo moc fabryczna 280KM,

- silnik kompletnie przejrzany, turbiny po przeglądzie, wymienione uszczelnienia, wężyki

- pompa wody z JZA80, rozrząd GATES Racing

- skrzynia biegów z BMW 328i połączona adapterem z silnikiem Toyota na zamówienie

- sprzęgło hybryda, lekkie koło zamachowe z BMW, tarcza spiekowa sztywna 4-łapki na zamówienie, docisk z BMW SAC

- chłodnica wody z BMW

- usunięty wymiennik ciepła oleju, chłodnica oleju 25 żeber

- duży intercooler + orurowanie z nierdzewki, kolanka i łacznik 5 krotny oplot

- downpipe, łącznik elastyczny,  układ wydechowy 3” przelotowy zakończony strumienicą z nierdzewki, wbudowana sonda EGT

- instalacja silnika swap pod wiązke E36

- oryginalny komputer 2JZ-GTE + pigyback ecumaster DET3 - strojenie Adam Walczak

- kontrolery boost, EGT, ciśnienie i temperatura oleju, temp wody

- Uzyskana moc ~400KM i 550Nm momentu obrotowego

BODY

- karoseria wzmocniona i lekko odchudzona

- klatka bezpieczeństwa wg załącznika J FIA rozbudowana

- wzmocnienia + zastrzały do klatki tylnego wózka

- generalna konserwacja

- odchudzone drzwi, tylna klapa

- szyby drzwi i tylna zastąpione poliwęglanem

- usunięty szyberdach i wstawiony poliwęglan dymiony

- błotniki przednie laminat

- tylne błotniki poszerzone o 4cm

- pakiet M3

- usunięta zbędna instalacja elektryczna

- mocowanie gaśnicy 4kg za fotelami

- akumulator przeniesiony w obudowę wentylowaną w neutralne miejsce

- fotele BIMARCO FUTURA

- pasy szelkowe SHROTH 3 pkt

- kierownica 35cm z odsadzeniem 9cm centryczna OMP

- deska flokowana

- wyłącznik 6pkt prądu FIA w wewnątrz i na zewnątrz samochodu

ZAWIESZENIE

- zawieszenie gwintowane K-SPORT DRIFT 36 stopni regulacji BMW E46 z camberplates

- przednie zwrotnice zmodyfikowane z BMW E46

- wahacze przednie zmodyfikowane z BMW E46

- stabilizator z E36 320i

- tylne wahacze prute zastąpione wahaczami naszej konstrukcji i produkcji (dowolna regulacją kątów nachylenia koła pozytyw/negatyw)

- stabilizator z E36 M3

- zestaw elementów poliuretanowych zawieszenia STRONG-FLEX

- przedni wózek przerobiony i przystosowany do X-BRACE

- rozpórka zawieszenia dolna X-BRACE

- górna rozpórka naszej kontrukcji i produkcji

- rozpórkam przedniego pasa naszej konstrukcji i produkcji

- rozstaw kół powiększony o 12cm, tył dystanse + szpilki nasza konstrukcja i wykonanie

UKŁAD HAMULCOWY

- usunięty ABS

- przednie hamulce 325mm, z odpowiednio większymi zaciskami i jarzmami, zestaw wentylowany nacinany i nawiercany

- tylne hamulce nacinane i nawiercane

- wszystkie rurki hamulcowe nowe naszego wykonania, pociągnięte przez wnętrze samochodu

- wężyki zastąpione oplotem Goodridge

- hydrauliczny hamulec ręczny (naszej konstrukcji i produkcji na bazie pompy RSS)

- regulator siły hamowania tylnej osi RSS

POZOSTAŁE WCZEŚNIEJSZE MODYFIKACJE

SEZON 2012 swap silnika na M3 S50B30

- Swap na jednostkę S50B30 z M3

- zregenerowane sprzęgło organiczne

- pompa oleju oraz miska zastąpiona wersją z S50B32, system przelewowy, podwójny smok

- zabezpieczenie pompy przed odkręceniem

- usunięty system recyrkulacji spalin

- usunięty system pochłaniania par paliwa

- zmodyfikowane odpowietrzenie skrzyni korowej, podwójny układ odolejania oparów zakończony oil Catach tankiem i filterkiem SIMOTA

- nowe uszczelnienia wału

- usunięty termostat oleju, pełny obieg przez chłodnicę oleju

- chłodnica oleju z M3 zastąpiona bardziej wydajną z TDS

- układ wydechowy customowy, całość kwasoodporna, usunięte katalizatory, tłumik środkowy po przeróbkach dostosowany do braku katalizatorów i końcowego tłumika włoskiej firmy tuningowej CSC

SEZON 2011 swap silnika na 2.5i M50B25

-swap silnika na M50B25 silnik 256S1 moc 197KM moment obrotowy 245Nm, głowica po regeneracji, portingi głowicy, nowe sprzęgło z dociskiem, pompa wody z wirnikiem żeliwnym, wysprzęglik,

-układ wydechowy przelotowy z tłumikiem seryjnym absorbcyjnym

-przebudowana podstawa filtra oleju i montaż chłodnicy oleju

SEZON 2010

-Silnik M50B20TU - vanos moc fabryczna 150KM moment obrotowy 190Nm, regeneracja vanosa, drobne modyfikacje, olej MOTUL 300V Competition 15W-50, dodatkowy wentylator elektryczny, kontrolery ciśnienia oleju, temperatury oleju, temperatury płynu chłodniczego na głowicy