Metamorfoza naszego BMW trwa już 4 sezony, oryginalnie samochód wyposażony był w silnik M50B20TU Vanos 150KM, potem M50B25 197KM, następnie jednostka M3 S50B30 o mocy 291KM i ostatecznie pod maską wylądował silnik 2JZ-GTE TT Supra/Aristo. w tym dziale możecie prześledzić jego całą historię:
SILNIK
- silnik 3.0 z Toyota Aristo/Supra 2JZ-GTE Twin Turbo moc fabryczna 280KM,
- silnik kompletnie przejrzany, turbiny po przeglądzie, wymienione uszczelnienia, wężyki
- pompa wody z JZA80, rozrząd GATES Racing
- skrzynia biegów z BMW 328i połączona adapterem z silnikiem Toyota na zamówienie
- sprzęgło hybryda, lekkie koło zamachowe z BMW, tarcza spiekowa sztywna 4-łapki na zamówienie, docisk z BMW SAC
- chłodnica wody z BMW
- usunięty wymiennik ciepła oleju, chłodnica oleju 25 żeber
- duży intercooler + orurowanie z nierdzewki, kolanka i łacznik 5 krotny oplot
- downpipe, łącznik elastyczny, układ wydechowy 3” przelotowy zakończony strumienicą z nierdzewki, wbudowana sonda EGT
- instalacja silnika swap pod wiązke E36
- oryginalny komputer 2JZ-GTE + pigyback ecumaster DET3 - strojenie Adam Walczak
- kontrolery boost, EGT, ciśnienie i temperatura oleju, temp wody
- Uzyskana moc ~400KM i 550Nm momentu obrotowego
BODY
- karoseria wzmocniona i lekko odchudzona
- klatka bezpieczeństwa wg załącznika J FIA rozbudowana
- wzmocnienia + zastrzały do klatki tylnego wózka
- generalna konserwacja
- odchudzone drzwi, tylna klapa
- szyby drzwi i tylna zastąpione poliwęglanem
- usunięty szyberdach i wstawiony poliwęglan dymiony
- błotniki przednie laminat
- tylne błotniki poszerzone o 4cm
- pakiet M3
- usunięta zbędna instalacja elektryczna
- mocowanie gaśnicy 4kg za fotelami
- akumulator przeniesiony w obudowę wentylowaną w neutralne miejsce
- fotele BIMARCO FUTURA
- pasy szelkowe SHROTH 3 pkt
- kierownica 35cm z odsadzeniem 9cm centryczna OMP
- deska flokowana
- wyłącznik 6pkt prądu FIA w wewnątrz i na zewnątrz samochodu
ZAWIESZENIE
- zawieszenie gwintowane K-SPORT DRIFT 36 stopni regulacji BMW E46 z camberplates
- przednie zwrotnice zmodyfikowane z BMW E46
- wahacze przednie zmodyfikowane z BMW E46
- stabilizator z E36 320i
- tylne wahacze prute zastąpione wahaczami naszej konstrukcji i produkcji (dowolna regulacją kątów nachylenia koła pozytyw/negatyw)
- stabilizator z E36 M3
- zestaw elementów poliuretanowych zawieszenia STRONG-FLEX
- przedni wózek przerobiony i przystosowany do X-BRACE
- rozpórka zawieszenia dolna X-BRACE
- górna rozpórka naszej kontrukcji i produkcji
- rozpórkam przedniego pasa naszej konstrukcji i produkcji
- rozstaw kół powiększony o 12cm, tył dystanse + szpilki nasza konstrukcja i wykonanie
UKŁAD HAMULCOWY
- usunięty ABS
- przednie hamulce 325mm, z odpowiednio większymi zaciskami i jarzmami, zestaw wentylowany nacinany i nawiercany
- tylne hamulce nacinane i nawiercane
- wszystkie rurki hamulcowe nowe naszego wykonania, pociągnięte przez wnętrze samochodu
- wężyki zastąpione oplotem Goodridge
- hydrauliczny hamulec ręczny (naszej konstrukcji i produkcji na bazie pompy RSS)
- regulator siły hamowania tylnej osi RSS
POZOSTAŁE WCZEŚNIEJSZE MODYFIKACJE
SEZON 2012 swap silnika na M3 S50B30
- Swap na jednostkę S50B30 z M3
- zregenerowane sprzęgło organiczne
- pompa oleju oraz miska zastąpiona wersją z S50B32, system przelewowy, podwójny smok
- zabezpieczenie pompy przed odkręceniem
- usunięty system recyrkulacji spalin
- usunięty system pochłaniania par paliwa
- zmodyfikowane odpowietrzenie skrzyni korowej, podwójny układ odolejania oparów zakończony oil Catach tankiem i filterkiem SIMOTA
- nowe uszczelnienia wału
- usunięty termostat oleju, pełny obieg przez chłodnicę oleju
- chłodnica oleju z M3 zastąpiona bardziej wydajną z TDS
- układ wydechowy customowy, całość kwasoodporna, usunięte katalizatory, tłumik środkowy po przeróbkach dostosowany do braku katalizatorów i końcowego tłumika włoskiej firmy tuningowej CSC
SEZON 2011 swap silnika na 2.5i M50B25
-swap silnika na M50B25 silnik 256S1 moc 197KM moment obrotowy 245Nm, głowica po regeneracji, portingi głowicy, nowe sprzęgło z dociskiem, pompa wody z wirnikiem żeliwnym, wysprzęglik,
-układ wydechowy przelotowy z tłumikiem seryjnym absorbcyjnym
-przebudowana podstawa filtra oleju i montaż chłodnicy oleju
SEZON 2010
-Silnik M50B20TU - vanos moc fabryczna 150KM moment obrotowy 190Nm, regeneracja vanosa, drobne modyfikacje, olej MOTUL 300V Competition 15W-50, dodatkowy wentylator elektryczny, kontrolery ciśnienia oleju, temperatury oleju, temperatury płynu chłodniczego na głowicy