Bmw E36 Coupe do amatorskiego driftu

W roku ubiegłym mieliśmy przyjemność zmodernizować poczciwe E36 318i do amatorskiego driftu. Niskobudżetowy projekt będzie głównie poruszał się po ulicach a od czasu do czasu dawał frajdę kierowcy na torze. Po ustaleniu z właścicielem budżetu i zakresu modyfikacji przystąpiliśmy do "demolki". Stary silnik, zawieszenie, wszystko co na start należało wymienić zostało zdemontowane.

BMW E36 Coupe budowa do driftingu

BMW E36 silnik M44B18 i stare oryginalne zawieszenie

 

Po demontażu trwały równoległe prace nad przygotowaniem nowego silnika z angielskiej wersji nadwozia oraz wzmocnieniami mocowań tylnego wózka i wymianą wszystkich elementów gumowch na poliuretanowe odpowiedniki. Silnik M52B28 z instalacją w wersji angielskiej, wyposażony był fabrycznie w automatyczną skrzynię biegów, został gruntownie przejrzany, wykonaliśmy regenerację zmiennej fazy rozrządu VANOS i zmodyfikowaliśmy odpowiednio instalację elektryczną, po pierwszym uruchomieniu usunęliśmy ze sterownika EWS. 

Silnik M52B28 przygotowanie drift rajdy wy\scigi

BMW E36 M52B28 DME EWS2 removing

Zmodyfikowaliśmy przednie zwrotnice pod drift a tylne wahacze zostały zmodyfikowane pod niezależne zaciski dla hamulca ręcznego. Samochód zyskał gwintowane zawieszenie oraz oryginalne obręcze BMW Styl32 w rozmiarze 18". Samochód będą zatrzymywały tarcze i klocki Bosch z młodszego brata E46. Przednie tarcze o średnicy 325mm a tylne 298mm. 

BMW E36 alufelgi styl32 piaskowanie i malowanie proszkowe

Zawieszenie gwintowane BMW E36

W ostatnich etapach prac zamontowaliśmy hydrauliczny hamulec ręczny modyfikując konsolę środkową, Pod maską zapanował porządek i ład i wreszcie przyszedł czas na pierwszą jazdę testową.

Hydrauliczny hamulec ręczny do driftu i ciasnych nawrotów

BMW E36 M52B28 swap