Paweł powierzył nam zadanie zaprojektowania oraz wykonania 8-śmio punktowej rozbudowanej klatki bezpieczeństwa do startu w cyklu Walimskich rajdów. Prawdziwi fani rajdów w Walimiu wiedzą że słyną one z widowiskowych patelni, dużych prędkości oraz spektakularnych kraks. Paweł zdecydował się na wariant rozbudowanej klatki bezpieczeństwa a my z uwagi na charakter imprezy dołożyliśmy w prezencie dodatkowe wzmocnienia, wszystko by zapewnić jak największy poziom bezpieczeństwa startującej załodze.
W pierwszym etapie prac dokonaliśmy demontaży wszelkich możliwych podzespołów tak aby maksymalnie ułatwić sobie prace. Samochód wyposażony jest w pancerny silnik M50B25 o mocy 200KM, załoga z pewnością wykorzysta potencjał silnika i będzie osiągać dość duże prędkości. W samochodzie przeprowadziliśmy zabieg wzmacniania mocowań tylnego wózka które seryjnie nie wytrzymuje przyspieszeń jakie generują rzędowe 6-ścio cylindrówki.
Klatka posiada krzyż wzmacniający pałąk główny wzmocniony węzłówkami, elementy wzmacniające połączenie tylnych stup mocujących z pałąkiem głównym, oraz tylny element poprzeczny i przekątny.
Wykonaliśmy zastrzały do przednich kielichów które wzmacniają oraz dodatkowo usztywniają przednią część karoserii i zabezpieczą ją przed pękaniem przy bardzo twardych zawieszeniach.
Klatka wzmacnia również podszybie oraz słupki przedniej szyby, to znacząco wpływa na poprawę sztywności karoserii zapobiega przed pękaniem szyby ale główne zadanie to ochrona załogi przy dachowaniu a wyprofilowany element wzmocnienia podszybia nadaje kontrolowany kierunek gięcia przy uderzeniach bocznych i czołowych.
Zastosowane krzyże dodatkowo wzmocnione węzłówkami w drzwiach podniosą bezpieczeństwo załogi przy uderzeniach bocznych.
8-mio punktowa klatka bezpieczeństwa przymocowana jest przyspawanymi płytkami wzmacniającymi do stóp dodatkowo wzmocnionymi śrubami klasy 8.8 zgodnie z wymaganiami art J załącznika 253 przepisów PZM na rok 2014. Wszystkie spawy zabezpieczone zostały alumixem, który doskonale chroni elementy karoserii jak i klatki przed korozją w miejscach spawanych. Oczywiście konieczna jest dodatkowa konserwacja środkami bitumicznymi głównie miejsc punktów mocowań klatki.