Paweł powierzył nam zadanie zaprojektowania oraz wykonania 8-śmio punktowej rozbudowanej klatki bezpieczeństwa do startu w cyklu Walimskich rajdów. Prawdziwi fani rajdów w Walimiu wiedzą że słyną one z widowiskowych patelni, dużych prędkości oraz spektakularnych kraks. Paweł zdecydował się na wariant rozbudowanej klatki bezpieczeństwa a my z uwagi na charakter imprezy dołożyliśmy w prezencie dodatkowe wzmocnienia, wszystko by zapewnić jak największy poziom bezpieczeństwa startującej załodze.
![]() |
![]() |
W pierwszym etapie prac dokonaliśmy demontaży wszelkich możliwych podzespołów tak aby maksymalnie ułatwić sobie prace. Samochód wyposażony jest w pancerny silnik M50B25 o mocy 200KM, załoga z pewnością wykorzysta potencjał silnika i będzie osiągać dość duże prędkości. W samochodzie przeprowadziliśmy zabieg wzmacniania mocowań tylnego wózka które seryjnie nie wytrzymuje przyspieszeń jakie generują rzędowe 6-ścio cylindrówki.
![]() |
![]() |
Klatka posiada krzyż wzmacniający pałąk główny wzmocniony węzłówkami, elementy wzmacniające połączenie tylnych stup mocujących z pałąkiem głównym, oraz tylny element poprzeczny i przekątny.
![]() |
![]() |
Wykonaliśmy zastrzały do przednich kielichów które wzmacniają oraz dodatkowo usztywniają przednią część karoserii i zabezpieczą ją przed pękaniem przy bardzo twardych zawieszeniach.
![]() |
![]() |
Klatka wzmacnia również podszybie oraz słupki przedniej szyby, to znacząco wpływa na poprawę sztywności karoserii zapobiega przed pękaniem szyby ale główne zadanie to ochrona załogi przy dachowaniu a wyprofilowany element wzmocnienia podszybia nadaje kontrolowany kierunek gięcia przy uderzeniach bocznych i czołowych.
![]() |
![]() |
Zastosowane krzyże dodatkowo wzmocnione węzłówkami w drzwiach podniosą bezpieczeństwo załogi przy uderzeniach bocznych.
![]() |
![]() |
8-mio punktowa klatka bezpieczeństwa przymocowana jest przyspawanymi płytkami wzmacniającymi do stóp dodatkowo wzmocnionymi śrubami klasy 8.8 zgodnie z wymaganiami art J załącznika 253 przepisów PZM na rok 2014. Wszystkie spawy zabezpieczone zostały alumixem, który doskonale chroni elementy karoserii jak i klatki przed korozją w miejscach spawanych. Oczywiście konieczna jest dodatkowa konserwacja środkami bitumicznymi głównie miejsc punktów mocowań klatki.