Mateusz postanowił swojego klasyka uzbroić w dynamiczny silnik v8 M62B44. Mieliśmy przyjemność zrealizować jego plan. W pierwszej kolejności wyciągnęliśmy silnik z modelu E38 740i. Przy samym silniku mieliśmy sporo pracy zwłaszcza przy czyszczeniu jak i wymianach uszczelnień.
Model E34 to egzemplarz w którym fabrycznie były montowane jednostki M60. Mateuszowi zależało by jego model wyglądał jak oryginalne 540i. Pod maską 5-tki jest sporo miejsca, toteż swap silnika V8 jest dużo łatwiejszy. Do 5-tki dostosowaliśmy dużą chłodnicę z 7-ki, zdobyliśmy oryginalne podwójne serwo hamulcowe z mocowaniem oraz sterowaniem. Downpipe z 7-ki adoptowaliśmy również do Mateusza 5-ki i zbudowaliśmy układ wydechowy kwasoodporny zakończony podwójnym tłumikiem.
W 7-mke silnik napędzał automatyczną skrzynię biegów. Zmodyfikowaliśmy instalacje elektryczną pod naszą 5-tke i skrzynię manualną. W końcu przyszedł czas na pierwsze jazdy i przyznajemy że silnik M62 przyjemnie odpycha 5-teczkę. Dziękujemy Mateuszowi że mogliśmy spełnić jego marzenie.