To wspaniały klasyk i choć na drogach widuje się ich dość sporo to w obecnych czasach o zakup egzemplarza ze zdrową blacharką jest już coraz trudniej. Trafił do nas bardzo zdrowy egzemplarz z twardym dachem na montaż silnika v8 M62B44
|
Silnik został dostarczony do nas z wyremontowaną skrzynią biegów oraz nowym sprzęgłem z silnika M60, niestety to stanowiło mały problem gdyż w silnikach M62 czujnik położenia wału montowany jest w obudowie skrzyni biegów a koło zamachowe posiada dodatkowy wieniec zębaty dla sygnału czujnika. Zdobyliśmy okazyjne instalacje z komputerem od silnika M60. Pozostało zmienić kilka elementów w silniku aby odpalić go na osprzęcie starszej generacji przed jego montażem w karoserii.
|
W E30 silniki tego rodzaju kolidują z serwem hamulcowym. Ułatwieniem jest montaż podwójnego serwa z E34. Znaleźliśmy również nowe miejsce na pompę układu ABS. Klientowi zależało na wstawieniu jednostki bez naruszania konstrukcji przednich podłużnic. W wielu swapach które widział najczęściej do podłużnic były dospawane dodatkowe mocowania pod łapy silnika, wykonaliśmy prototypowe łapy, wzmocniliśmy jedynie belkę silnika w miejscu oryginalnych mocować poduszek silnika.
|
Po dostosowaniu kilku elementów pod maską kilku przymiarkach silnika w komorze i pierwszym odpaleniu, przyszedł czas na budowę układu wydechowego ze stali nierdzewnej opartego na x-pipe i końcowym tłumiku, Pozostałe prace to adaptacja dostarczonej przez klienta chłodniczki oleju z silnika M20, wykonaniu customowych węży wspomagania jak i chłodnicy oleju i ostatecznie zrobienie porządku pod maską.
|
Jazda tym egzemplarzem z tym silnikiem sprawiła nam dużo frajdy. W przyszłości warto zmienić hamulce na bardziej wydajne najlepiej z konwersją zawieszenia na 5 śrub, i koniecznie należy zamontować pokrywę silnika M62 pod maską, to wprowadzi zdecydowanie większy wizualny ład i smaczek. Życzymy właścicielowi wielu bezawaryjnych przejechanych kilometrów.