2JZ-GTE to legendarna jednostka pozwalająca na osiągnięcie w serii mocy na poziomie 500KM+. Niestety jak każdy silnik mimo swojej sławy ma też swoje wady oraz granice wytrzymałości. Największą wadą silników Toyoty to konstrukcja pompy olejowej oraz stosunkowo słaby układ chłodzenia wodnego. W przypadku tego silnika doszło do awarii pompy oleju która doprowadziła do oczywistego uszkodzenia panewek głównych. Silnik został zdemontowany i rozkręcony do ostatniej śrubki w celu zweryfikowania poziomu uszkodzeń.
Po zebraniu kosztorysu oraz budżetu, zapadła decyzja o remoncie i zakuciu silnika. Cel to 2JZ-GTE z dołem przygotowanym na moc max 1200KM, do którego powietrze dostarczy turbina BorgWarner S363SX-E, cel to maksimum mocy na którą pozwolą seryjne wałki rozrządu.
Główna Lista części:
-nowy wał korbowy nominalny
-panewki główne i korbowodowe ACL Racing
-Szpilki główne wału i śruby korbowe oraz głowicy ARP2000
-Kute korby BrianCrower wersja HD HBeam
-Kute tłoki CP Pistons + grube sworznie JE Pistons
-Uszczelka głowicy OEM + modyfikacja kanałów wodnych
-gniazda zaworowe, uszczelniacze itd
-turbosprężarka BorgWarner S363SX-E + muszla specjalna 0.83AR
Komponenty zebrane, obróbka bloku wykonana, odpowiednie pasowanie części zapewnione, zatem składamy.
Dół złożony, zatem czas na kompleksową regenerację głowicy.
Kolejny etap to finalne składanie silnika, zapakowanie i docieranie. Ten ostatni etap jest najważniejszy, nieodpowiednia procedura spowoduje znaczne skrócenie żywotności silnika.
Jeśli warsztat remontujący i składający silnik przyłożył się do niego odpowiednio, to nie powinno być żadnych problemów. Możemy Wam podpowiedzieć że samo składanie silnika z pomiarami, obróbką i pasowaniami zajmuje często kilka dni. Jeśli ktoś Wam się chwili że silnik złoży w jeden dzień... odpuście sobie. Pamiętajcie! SILNIKI WYCZYNOWE MUSZĄ BYĆ DOPIESZCZONE W KAŻDYM CALU, tu nie ma przelewek.
Po wstępnej procedurze docierania, dokonujemy pomiaru kompresji oraz kilku innych czynności, po tym czasie rozpoczynamy docierania na drodze bądź hamowni. Cała procedura docierania trwa około 1 godziny pracy silnika na postoju, oraz około 700km na drodze. Po takim docieraniu będziecie się długo cieszyć waszą nową zabaweczką.
https://www.facebook.com/adamatperformance/videos/479268582552109/