2JZ-GTE remont kapitalny + kucie do 1200KM

2JZ-GTE to legendarna jednostka pozwalająca na osiągnięcie w serii mocy na poziomie 500KM+. Niestety jak każdy silnik mimo swojej sławy ma też swoje wady oraz granice wytrzymałości. Największą wadą silników Toyoty to konstrukcja pompy olejowej oraz stosunkowo słaby układ chłodzenia wodnego. W przypadku tego silnika doszło do awarii pompy oleju która doprowadziła do oczywistego uszkodzenia panewek głównych. Silnik został zdemontowany i rozkręcony do ostatniej śrubki w celu zweryfikowania poziomu uszkodzeń.

2JZ-GTE awaria pompy oleju, oil pump  2JZ-GTE wał korbowy, crankshaft failure
 2JZ tłoki, oryginal toyota pistons verification  2JZ-GTE enigne block failure and verification

Po zebraniu kosztorysu oraz budżetu, zapadła decyzja o remoncie i zakuciu silnika. Cel to 2JZ-GTE z dołem przygotowanym na moc max 1200KM, do którego powietrze dostarczy turbina BorgWarner S363SX-E, cel to maksimum mocy na którą pozwolą seryjne wałki rozrządu.

Główna Lista części:

-nowy wał korbowy nominalny

-panewki główne i korbowodowe ACL Racing

-Szpilki główne wału i śruby korbowe oraz głowicy ARP2000

-Kute korby BrianCrower wersja HD HBeam

-Kute tłoki CP Pistons + grube sworznie JE Pistons

-Uszczelka głowicy OEM + modyfikacja kanałów wodnych

-gniazda zaworowe, uszczelniacze itd

-turbosprężarka BorgWarner S363SX-E + muszla specjalna 0.83AR

Komponenty zebrane, obróbka bloku wykonana, odpowiednie pasowanie części zapewnione, zatem składamy.

2JZ-GTE obróbka bloku, honowanie, polerowanie, wytaczanie, pasowanie 2JZ-GTE korbowody, tłoki, rajdy, wyścigi, rally, cross, drifting pasowanie
2JZ-GTE obróbka bloku, honowanie, polerowanie, wytaczanie, pasowanie 2JZ-GTE korbowody, tłoki, rajdy, wyścigi, rally, cross, drifting pasowanie

 Dół złożony, zatem czas na kompleksową regenerację głowicy.

2JZ-GTE głowica, remont, uszczelniacze, prowadnice zaworowe, zawory, wałki rozrządu, planowanie, portingi 2JZ-GTE głowica, remont, uszczelniacze, prowadnice zaworowe, zawory, wałki rozrządu, planowanie, portingi

Kolejny etap to finalne składanie silnika, zapakowanie i docieranie. Ten ostatni etap jest najważniejszy, nieodpowiednia procedura spowoduje znaczne skrócenie żywotności silnika.

2JZ-GTE rebuild, remont, zakuwanie, korbowody, tłoki, panewki, głowica, blok, wał 2JZ-GTE rebuild, remont, zakuwanie, korbowody, tłoki, panewki, głowica, blok, wał

Jeśli warsztat remontujący i składający silnik przyłożył się do niego odpowiednio, to nie powinno być żadnych problemów. Możemy Wam podpowiedzieć że samo składanie silnika z pomiarami, obróbką i pasowaniami zajmuje często kilka dni. Jeśli ktoś Wam się chwili że silnik złoży w jeden dzień... odpuście sobie. Pamiętajcie! SILNIKI WYCZYNOWE MUSZĄ BYĆ DOPIESZCZONE W KAŻDYM CALU, tu nie ma przelewek.

2JZ-GTE docieranie i pomiar kompresji

Po wstępnej procedurze docierania, dokonujemy pomiaru kompresji oraz kilku innych czynności, po tym czasie rozpoczynamy docierania na drodze bądź hamowni. Cała procedura docierania trwa około 1 godziny pracy silnika na postoju, oraz około 700km na drodze. Po takim docieraniu będziecie się długo cieszyć waszą nową  zabaweczką.

https://www.facebook.com/adamatperformance/videos/479268582552109/

2JZ GTE BorgWarner S363SX-E 0.83AR horse power, dyno