M60B40 - remont silnika pod swap E36 drift spec

 

Za nami swap M60B40 w E36 budowanego przez Michała do driftu, zanim jednak wykonaliśmy swap, silnik ze względu na zalanie wodą został poddany remontowi. Uszkodzona powierzchnia nicasilu w cylindrze oraz skorodowane zawory, silnik został rozkręcony i poddany dokłądnej weryfikacji. Wał korbowy jak i panewki były w stanie wzorcowym. Te części zostaly poddane myciu i kwalifikacji do dalszej eksploatacji.

M60B40 uszkodzony nicasil w cylindrze M60B40 korozja zaworów
Panewki M60B40 M60B40 wał korbowy nominalny

Cylindry zostały poddane tulejowaniu, tłoki gruntownemu czyszczeniu, większość części została umyta w myjce ultradzwiękowej. Głowice poddaliśmy regeneracji, każdy zawór dokładnie zweryfikowany i ponownie dotarty. Tak przygotowane podzespoły można było ponownie zmontować w całość. 

M60B40 polerowanie, honowanie, rozwiercanie, tulejowanie cylindrów   M60B40 polerowanie, honowanie, rozwiercanie, tulejowanie cylindrów
 M60B40 głowica regeneracja, docieranie zaworów, porting  Rozrząd M60, M62, S62, N62 składanie i ustawienie
 M60, M62, S62, N62 pompa oleju swap E36, E46, Z3 adamat performance oil sump and oil pump modification  M60, M62, S62, N62 pompa oleju swap E36, E46, Z3 adamat performance oil sump and oil pump modification