Klatkujemy E30-stki M60 z kompresorami

 

Sezon przygotowań do noworocznych zmagań driftingowych wystartował. Dwie E30-stki z silnikami v8 M60 i kompresorami pojawiły się w naszym warsztacie na budowę rozbudowanych 8-śmio punktowych klatek bezpieczeństwa.

rozbudowana 8 ośmio punkowa klatka bezpieczeństwa klatka z zastrzałami przednich kielichów wzmocnieniami mocowań tylnego wózka

Standardowo prace rozpoczynają się od przygotowania samochodu do prac spawalniczych, między innymi usuwanie instalacji elektrycznej czy szyberdachu. W BMW E30 szyberdach jest zgrzewany do konstrukcji dachu, jego usunięcie wymaga odrobiny cierpliwości.

instalacja elektryczna samochodu BMW E30 usuwanie szyberdachu

Oby dwie bawarki mają zbudowane identyczne klatki bezpieczeństwa, wyposażone w krzyże w drzwiach zgodnie z wymaganiami serii driftingowych, zastrzały przednich kielichów oraz dodatkowo ponad regulaminowe zastrzały do klatki mocowań tylnej belki zawieszenia.. Wszystko po to by karoseria wytrzymała ogromne obciążenia jakie na nią działają podczas pokonywania zakrętów w długim poślizgu które generują mocne doładowane kompresorami silniki BMW.

zastrzał przedniego kielicha wzmocnienie mocowania tylnej belki zawieszenia

Za plecami zbudowany krzyż dodatkowo wzmocniony węzłówkami tłoczonymi, stopy mocujące przykręcone do płytek głównych śrubami, dodatkowo wspawane.

 

wzmocnienie krzyża węzłówkami tłoczonymi Stopa mocująca tylnego zastrzału

Wszystkie miejsca spawane niedostępne po finalnym montażu klatki dla oka są przez nas fotografowane i przesyłane klientowi. Takie fotografie należy przesłać w systemie inside PZM w przypadku samochodów budowanych do seri wyścigowych czy rajdowych w sytuacji gdy ubiegamy się o wystawienie Książki samochodu sportowego. W driftingu samochody nie mają obowiązku posiadania takich książek.

budowa klatki bezpieczeństwa miejsca niewidoczne zdjęcie miejsca spawania przedniego zastrzału przed finalnym montażem

Proces spawania wykonujemy w technologi spawania ciągłego metodą MAG z użyciem technologii synergicznego spawania, co zapewnia najwyższą jakość spoiny. Proces spawania wykonywany jest przez certyfikowanego spawacza.

spoina MAG synergiczna spawanie wzmocnień pałąka głównego wzmocnień bocznych i przekątnych

Klatki zostały wykonane zgodnie z wymaganiami załącznika J art 253 PZM z uwzględnieniem wymagań wszystkich serii driftingowych w Polsce. Konstrukcję potwierdzamy stosownym certyfikatem, a każda klatka wyposażona jest w widoczną tabliczkę z indywidualnym numerem seryjnym.