E36 swap M60B40 drift - finalizacja 1 etapu

 

Powoli część prac należących do nas dobiegał do końca. Silnik po remoncie wreszcie wylądował w karoserii. Przeróbka wiązki elektrycznej była formalnością.

E36 E46 Z3 swap M60 M62 S62 N62 E36 swap M60 M62 S62 N62 bushings poliuretany

Życzeniem klienta było przeniesienie układu chłodzenia do bagażnika. Mieliśmy nie lada problem gdyż zbiornik paliwa również ma się znajdować w bagażniku. Po przemyśleniach i pomiarach zbudowaliśmy zbiornik bezpieczny mieszczący się pod rozpórką i przyszłymi zastrzałami mocowań wózka. Chłodnica w miejscu koła zapasowego wymagała zbudowania orurowania od silnika aż na tył. Układ wodny wspomagany jest przez bardzo wydajną elektryczną pompę wody.

E36 E46 Z3 swap M60 M62 S62 N62 bezpieczny zbiornik paliwa E36 E46 Z3 swap M60 M62 S62 N62 elektryzna pompa wody

 Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest montaż wszelkich elementów paliwowych jak i chłodzenia poza strefą narażoną na uszkodzenia mechaniczne. W driftingu samochód ma 4 newralgiczne punkty narażone na częste kolizje.

Układ wydechowy oparty na końcowym tłumiku wykonany całkowicie ze stali nierdzewnej, jak i elementy układu wodnego zajęły chwilę czasu. Spawanie metodą TIG zapewniło szczelność wodną bez poprawek.

E36 E46 Z3 swap M60 M62 S62 N62 wydechowy układ nierdzewny

E36 E46 Z3 swap M60 M62 S62 N62 układ chłodzenia w bagażniku

W końcowym etapie prac dokonaliśmy regeneracji elementów zawieszenia, konwersji na poliuretany oraz zajęliśmy się montażem zawieszenia gwintowanego ISC. Zamontowaliśmy również hamulce hydrauliczny ręczny z niezależnymi zaciskami. W naszej ofercie znajdziecie adaptery zacisków do takiej operacji.

Zawieszenie gwintowane ISC do BMW AUDI Nissan Toyota Porsche

Zawieszenie gwintowane ISC poliuretany do BMW AUDI Nissan Toyota Porsche

Zawieszenie gwintowane ISC poliuretany do BMW AUDI Nissan Toyota Porsche

Ponieważ z przodu pozostało sporo wolnego miejsca, nie mieliśmy problemu z montażem chłodnicy oleju. Dzięki opracowanemu przez nas kitowi do relokacji filtra oleju, montaż chłodnicy oleju w oparciu o samozaciskowe końcówki olejowe z gwintem 7/8" jest dziecinnie proste. Zastosowaliśmy węże olejowe PTFE w wersji gładkiej dla prawidłowego przepływu oleju.

E36 E46 Z3 swap M60 M62 S62 N62 relokator filtra oleju

E36 E46 Z3 swap M60 M62 S62 N62 relokator filtra oleju

Silnik odpalony, samochód jeździ. Na tym etapie zakończyła się nasza część prac. Dalsze prace kosmetyczne i przy nadwoziu czekają na właściciela. Czekamy z niecierpliwością na finalny wygląd driftowozu i filmiki z torów. Trzymamy kciuki za podium.