E30 Touring - montaż M62B44 i finalizacja projektu

 

Po przeniesieniu pompy ABS oraz zastosowaniu podwójnego serwa hamulcowego zaraz za lampą, przyszedł czas na montaż silnika w nadwoziu E30, po wykonaniu przeróbek elektryki, zbudowaniu układu wydechowego i pierwszym odpaleniu przyszedł czas na porządki pod maską.

e30 swap M60, M62, S62, N62 modyfikacja elektryki, wiring diagram, e30 swap M60, M62, S62, N62 modyfikacja elektryki, wiring diagram, `

W zbudowanym nierdzewnym układzie wydechowym zastosowaliśmy sportowe katalizatory. Samochód sporo czasu będzie spędzał na zagranicznych drogach, musi spełniać wymagania emisji spalin Euro 3.

e30 swap M60, M62, S62, N62 modyfikacja kolektrów wydechowych, exhaust manifold, downpipe, muffler e30 swap M60, M62, S62, N62 modyfikacja kolektrów wydechowych, exhaust manifold, downpipe, muffler

Silnik przy zastosowaniu naszych łap dosunięty jest maksymalnie do grodzi. Dzięki temu możemy zastosować chłodnicę wody w oryginalnym miejscu, chłodzoną wiatrakiem wisko. Takie zestawienie zapewnia optymalne chłodzenie silnika nawet w upalne dni. Warto również pokusić się o zmianę termostatu na wersję z M60.

E30 swap V8 M60, M62, S62, N62 chłodnica wody i wentylator wisko, wather cooler and fanPo testach wszystkich podzespołów dokonaliśmy porządkowania kabli i wszystkich pomocniczych układów pod maską. W końcu samochód był gotowy do jazd testowych i odbioru właściciela. Ostatnim etapem prac będzie modyfikacja układu hamulcowego, tym już zajmie się Rafał. 
E30 swap v8 M60, M62, S62, N62

E30 swap v8 M60, M62, S62, N62

E30 swap v8 M60, M62, S62, N62 tłumik, exhaust muffler