Za nami swap M60B40 w BMW E36 Coupe. Seryjnie samochód napędzał silnik 1.8i z automatyczną skrzynią biegów.
W pierwszej kolejności przygotowanie nadwozia, konwersja pedałów i dźwigni zmiany biegów z automata na manual, zamontowaliśmy oferowany przez nas Short Shifter. Następnie montaż hydraulicznego hamulca ręcznego do okazjonalnych nawrotów, wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju.
Aby nadwozie wytrzymało moment generowany przez silnik V8, wzmocniliśmy mocowanie wózka. Nasz klient zdecydował się na niskobudżetowe usprawnienie układu hamulcowego na bazie tarcz i zacisków z E46 330D. Poddaliśmy je również gruntownej regeneracji.
Legendarna jednostka M60B40 została poddana gruntownej inspekcji, wymienione zostały uszczelnienia, pompa wody oraz odświeżone pokrywy zaworów.
Silnik M60 był standardowo spięty z automatyczną skrzynią, udało się zdobyć zestaw oryginalnej manualnej skrzyni biegów. W końcu po złożeniu zestawu w oparciu o oferowaną przez nas miskę olejową, przyszedł czas na montaż silnika w nadwoziu, podłączeniu wszystkich węży, przeróbce instalacji elektrycznej, zbudowaniu ukłądu wydechowego i rozwiązaniu wielu innych problemów występujących przy takim swapie.
Przy swapie zastosowane jest nasze rozwiązanie miski olejowej z odwróconą pompą. Silnik mieści się idealnie w komorze, układ chłodzenia oparty jest na chłodnicy oraz wiatraku z silnika 2.5TDS. Do budowy układu smarowania wykorzystaliśmy oferowany przez nas zestaw do relokacji filtra. Ułątwia to bardzo montaż filtra oleju w miejscu wygodnym dla nas.
W końcu po uruchomieniu silnika, kontroli szczelności przyszedł czas na finalizację i porządki pod maską. Całości z pewnością doda oryginalna osłona silnika którą właściciel postara się zdobyć.
Na koniec filmik z działania naszego Short Shiftera oraz brzmienia układu wydechowego.