BMW E36 Sedan 8-śmio punktowa klatka do driftingu.

 

W ostatnim czasie mieliśmy przyjemność zaprojektować oraz wykonać rozbudowaną 8-śmio punktową klatkę bezpieczeństwa do driftingu w BMW E36 Sedan.

Projekt klatki bezpieczeństwa w systemi CAD 3D Projekt i model 3D klatki bezpieczeństwa z węzłówkami, krzyżami i zastrzałami dla BMW E36 Sedan

Paweł przygotowuje swój samochód do przyszłorocznego driftingowego sezonu. Zanim zabraliśmy się za budowę klatki dokonaliśmy wzmocnienia mocowań tylnego wózka. Baza miała to miejsce w stanie nienagannym, dzięki czemu mogliśmy wykonać wzmocnienie wg naszej nowej sprawdzonej praktyki bez konieczności zespalania tej części z klatką bezpieczeństwa.

wzmocnienie mocowań tylnego wózka BMW E36 Sedan Zaślepki w miejscach mocowań tylnego wózka w BMW E36 E46

Wcześniej mocowanie wzmacnialiśmy dodatkowo zastrzałami do klatki, tak jak w naszym projekcie. Jednak trendy panujące od dłuższego czasu w driftingu skupiają się na redukcji wagi, a każdy kilogram w pewnym momencie bardzo trudno w samochodzie urwać . Cała klatka waży w granicach 54kg. Klatka wyposażona jest w krzyże w drzwiach zgodnie z wymaganiami regulaminów serii w przypadku stosowania drzwi z lekkich włókien, a takowe na pewno będą.

krzyże wzmacanijące drzwi przy stsowaniu poszyć z laminatów lub lekkich wlókien w driftingu Wzmocnienie tylne pałąków głównych oraz krzyż za plecami kierowcy

Zastrzały do przednich kielichów wzmocnią całą karoserie i zabezpieczą ją przed pękaniem przy bardzo twardych zawieszeniach. Dodatkowe blachy wzmacniające w krzyżu głównym oraz w drzwiach podniosą ich wytrzymałość na ściskanie jakie panuje przy dachowaniu oraz przy uderzeniach bocznych,

Zastrzał przedniego kielicha wielkopolska Adamat performance Adam Walczak zabezpieczenie blachy wmzacniającej krzyż klatki bezpieczeństwa alumix

Wykonaliśmy również wzmocnienie podszybia oraz słupków przedniej szyby, to znacząco wpływa na poprawę sztywności karoserii która przy driftingu jest poddana ogromnym przeciążeniom we wszystkich kierunkach.

wzmocnienie przedniego pasa oraz słupków przedniej szyby Adam Walczak ADAMAT Performance Blacha wzmacniająca słupki szyby przedniej

8-mio punktowa klatka bezpieczeństwa przymocowana jest przyspawanymi płytkami wzmacniającymi do stóp dodatkowo wzmocnionymi śrubami klasy 8.8 zgodnie z wymaganiami art J załącznika 253 przepisów PZM na rok 2014. Wszystkie spawy zabezpieczone zostały alumixem, który doskonale chroni elementy karoserii jak i klatki przed korozją w miejscach spawanych. Oczywiście konieczna jest dodatkowa konserwacja środkami bitumicznymi głównie miejsc punktów mocowań klatki.